Overdracht! - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu Overdracht! - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu

Overdracht!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Yvonne

30 Juni 2008 | China, Guangzhou

Guangzhou, 30 juni 2008.

Vandaag was het dan zover. ’s Ochtends ging het weer hard regenen. We horen dat dat bij de tijd van het jaar hoort. Na het ontbijt hadden we geen zin in rondlopen en zijn op de kamer blijven hangen. De jetlag had toch nog voor een bijna slapeloze nacht gezorgd. Om 14:00 verzamelden wij ons in de lobby en stapten de bus in. In het drukke verkeer was het 15 minuten rijden naar het adoptiekantoor. Dat is gevestigd op de 8e verdieping van een kantoorgebouw. In de centrale ruimte waren nog 2 andere koppels uit de US. Later kwamen ca. 6 andere koppels voor hun vervolgafspraak, want deze hadden al nieuwe kinderen bij zich. We kregen te horen van Michael dat de kinderen er nog niet waren. Op de kaart hadden we al gezien dat de kinderen van onze groep ongeveer 5 uur moesten rijden naar dit kantoor vanaf het tehuis. Na ongeveer een kwartiertje kwamen ze met verzorgers uit de lift, en liepen langs ons door de centrale ruimte naar een andere achter een gordijn. Daar werden ze 1 voor 1 weer gehaald voor de overdracht. Nick was, denken we, goed voorbereid op de overdracht, want hij begon tijdens het langslopen al naar ons te wijzen. Wij waren als 2e aan de beurt. Nick kwam gelijk met een grote plastic kerstbal aanlopen en gebaarde “apport”! Waarna wij achter de tussen de groepen mensen stuiterende kerstbal moesten aanhollen. Dat hield hij langer vol dan wij. We krijgen Nick op proef mee voor een dag, waarbij we moesten tekenen voor een goede zorg de 1e 24 uur. We denken dat hij wel zal bevallen, dus morgen bij het verder afwikkelen van papierwerk op hetzelfde kantoor zullen we voor de overdracht tekenen. Dat wordt een langere zit van 30 minuten per adoptiegesprek van onze groep.

De andere kinderen van onze groep zijn beide ook ongeveer 2 jaar en protesteerden ook niet bij de overdracht. Ondanks de drukte en gekrioel hoorden we nauwelijks andere kinderen hard klagen.

Terug met de bus naar de hotelkamer. Na testen lijkt het er op dat hij al zindelijk is, maar we nemen wel voorzorgsmaatregelen. De eerste dag is papa even favoriet voor aan het handje meelopen. De hotelkamer had hij snel gezien en toen gebaarde hij naar de deur. Verkennen! Na 10 minuten kwamen we terug, maar ik moest hem mee trekken om naar binnen te gaan. Hij heeft waarschijnlijk ervaren dat veel zeuren, stampen en mauwen wel helpt om de zin toch te krijgen in zulke situaties. Een 1e slaapje geprobeerd. Had geen zin om zijn sandalen uit te doen, waarschijnlijk nieuw en er trots op. Ik mocht mijn schoenen ook niet uitdoen. Helemaal geen zin in een trappelzak. Na een kwartiertje inspanning van Yvon bleef hij eindelijk liggen, zolang ik maar op het bed naast de zijne lag en een arm door de spijlen hield. Maar hij plukte daarna het hele uur aan de trappelzak. Gordijnen daarna weer open gedaan, het onbekende is er nu vanaf.

Na het aankleden zijn we met de anderen naar het restaurant naast het hotel gegaan. Het lukt hem al met een trainerslepeltje eten naar binnen te werken. Wat er in komt (toch meer dan de helft per lepel!) bijft er in, zijn verhemelte lijkt dicht. Met drinken uit de beker (zuigen aan een rietje lukt nog niet) komt ook al minder dan de helft op zijn slab. Al met al leek het een oorlogsgebied rond Nick. Nick zat lekker aan zijn waterige zee-nasi toen ik hem zijn bekertje water aanbood. Hij keek verheugt, greep de beker en hield het ondersteboven boven zijn bordje. Sommige stukjes eten vertrouwde hij niet, of die waren te moeilijk te kauwen. Die werden netjes, inclusief de rest van de schep, op het tafellaken gelegd. Regelmatig moest ik ook gevoerd worden door Nick. Hij dacht daarbij dat het handiger was de lepel even om te kiepen vlak voor mijn mond, in plaats van er in. En een lol daarbij toen hij het onverwachte resultaat op de grond opnam! Zelfs na de 10e keer was de verrassing nog leuk!

Moe weer aangekomen in de hotelkamer werd er lekker gebadderd met Yvon in de gootsteen. Wat ingesmeerd want Nick krabt zich veel. Na het voorlezen was de trappelzak geen probleem meer. Met zijn vinger werd mij gewezen waar mijn plek was, dus ik moest weer ernaast liggend een arm ter beschikking stellen. Na een kwartiertje was Nick in slaap gevallen.

Morgen 09:00 verzamelen voor weer een bezoek aan het adoptiekantoor.

• 30 Juni 2008 - 15:35

Toni:

GEFELICITEERD! super! zal wel heel spannend geweest zijn...
    Hele leuke naam NICK!
    leuke foto's hebben jullie ook al!

• 30 Juni 2008 - 17:23

Pa En Ma:

Leuke naam, maar we vergissen ons nog wel even, niet boos worden Eric. Leuke foto's en je dochter was ook enthousiast. Overigens sterkte voor de komende dagen, want ook dit ventje heeft al een eigen willetje. We kijken al vol verwachtng naar jullie uit, maar helaas duurt het nog wel even.

• 30 Juni 2008 - 17:39

Oma Bergen:

Mooie en leuke naam Nick
    en verder zal ons Nickje op de lange duur zich wel aan de regels van pappa en mamma gaan houden.

• 30 Juni 2008 - 18:15

Suzanne&Jasper:

Van harte gefeliciteerd! heb hard zitten lachen hier achter de pc om het stukje over het eten. Nick is nu al lekker eigenwijs zo te lezen:)

Groetjes en tot schrijfs

• 30 Juni 2008 - 19:20

Bernadette En Pascal:

Gefeliciteerd met jullie kleine mannetje! Eindelijk mogen jullie NICK bij je hebben. Geniet van de dagen die nog komen en neem de tijd om elkaar te leren kennen, maar zo te lezen zijn jullie al aardig op weg.

Liefs Bernadette en Pascal

• 30 Juni 2008 - 19:40

Vanessa:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Nick!
    Wat was het lang wachten voor jullie en nu eindelijk samen. Ik ben heel blij dat het allemaal goed is gegaan. Geniet van elkaar en tot over 2 weekjes in Nederland. x

• 30 Juni 2008 - 20:29

Gerrie:

Dag mensen, gefeliciteerd met jullie zoon! Nick en Tamara, dat klink goed, hoor. Neem rustig de tijd en geniet van elkaar!

• 30 Juni 2008 - 20:42

Ton En Dorien:

Felicitaties aan twee nieuwe ouders van twee trotse grootouders

• 30 Juni 2008 - 20:51

Netty:

Leuke naam Nick.Dit is al een voorproefje Nick heeft inderdaad al een eigen wil.Spannend allemaal veel plezier nog.groetjes netty

• 01 Juli 2008 - 06:49

Danielle:

Van harte gefeliciteerd! Geniet er van liefs daan

• 01 Juli 2008 - 09:51

Bert:

gefeliciteerd met Nick, en inderdaad is dit een erg leuke naam. Veel plezier met elkaar.

• 01 Juli 2008 - 11:53

Patrick En Stephanie:

GEFELICITEERD met julie zoon Nick!!
    Geniet nog van de komende weken en tot snel. kus

• 01 Juli 2008 - 19:10

Dieuwke En Marco:

Van harte gefeliciteerd. Eindelijk, lang gewacht maar dan krijg je ook wat!! Geniet er maar lekker van.

• 02 Juli 2008 - 20:31

Piet En Josefien:

Waar ben jij is vanaf waar wij zijn gevonden, van harte gefeliciteerd met Nick en heel veel geluk samen. Het blijft bureaucratisch bij die Chinezen maar wat wil je anders met zoveel mensen.
    Zoals blijkt is eten toch belangrijk in het samenzijn en is Nick zeer sociaal om de ouders te "voeren".
    In ieder geval erg leuk allemaal, geniet ervan van deze unieke dagen.

Ook de opa's en oma's van harte gelukgewenst.

Groetjes,

Piet en Josefien