Yue Xiu park - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu Yue Xiu park - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu

Yue Xiu park

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Yvonne

03 Juli 2008 | China, Guangzhou

In de ochtend een rondje op het eiland. Zoals elke ochtend ook nu weer honderden, vooral oudere, mensen die een groepsdansje, groepsyoga of groepsshuttle voetbal deden.

Vandaag touristjes-dag met de groep onder begeleiding van Michael naar het grote Yue Xiu park. We hebben maar een stukje gezien, o.a. een geitenbeeld naar een legende van 5 imoto’s (soort feeen) die lang geleden 5 gezegende korenaren naar de hongerende omgeving kwamen brengen. Bij vertrek lieten ze ook 5 gezegende geiten achter die in steen veranderden. (Het beeld is gekopieerd van een tafelmodel van een kunstenaar uit de jaren ’50 van de vorige eeuw) De korenaren werden geplant en het gebied heeft nooit meer honger geleden. Ook was er een soort paleis gebouwd door een (onder)koning in 1400 nc en nu dienst deed als oudheidkundig museum.

’s Middags een hapje in de omgeving met Serge en Jolanda en hun Qin. En ’s avonds weer met z’n allen. Morgen vergelijkbaar, met een ritje naar een tempel.

Nick liep gisteren al de hele dag met een vinger in de mond. Waarschijnijk een tand die doorkomt. Vandaag de hele dag sabbelen op een slab en op zijn beer. 3 luiers vol onder druk geproduceerd. Vanmiddag heeft hij 2,5 uur geslapen en vanavond heel rustig maar heel snel, en met flinke koorts, naar bed.

• 03 Juli 2008 - 14:29

Netty:

Zielig dat nick nu al koorts heeft.Heeft hij al een hoop tanden en kiezen?Leuk zoals je alles schrijft erik.
    Groetjes netty en kusje voor nick

• 03 Juli 2008 - 17:28

Oma Bergen:

Dacht dat hij al zijn tanden al had. Vervelend voor ons mannetje koorts. Hoe gaat het lopen? Kijk wel naar jullie uit en hoop dan zelf ook weer wat meer te kunnen doen. Kus voor jullie drieën.

• 03 Juli 2008 - 17:36

Pa En Ma:

Hoop dat het met de tanden morgen beter gaat en de koorts weg is. Verder gaat alles wel goed zo te lezen. Volhouden maar.
    Groetjes, we kunnen eigenlijk het wachten op jullie niet opbrengen, maar ja.

• 03 Juli 2008 - 18:56

Suzanne:

De foto met slab vind ik wel schattig inderdaad! Vervelend van zijn tandjes, maar t hoort erbij, net als de luiers:)

XxX

• 03 Juli 2008 - 20:21

Rita Knol:

Hoi hoi,
    van harte gefelciteerd dat jullie eindelijk jullie zoon in je armen kon sluiten. Wat ziet hij er goed uit!!!! En wat een prachtige foto's!!!