Witte wolken - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu Witte wolken - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu

Witte wolken

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Yvonne

06 Juli 2008 | China, Guangzhou

Zaterdag een inkoopdagje in de omgeving. Er valt hier beperkt af te dingen. Bij een kledingwinkel wilden ze minder dan 10% zakken en lieten ons toen gewoon de deur uit gaan. Tsja, en omdat we hun zaken wel wilden hebben zijn we een kwartiertje later teruggegaan en hebben het alsnog betaald. Het was zonnig, en door de recente regen erg benauwd. ’s Middags hebben papa en Nick in het voetenbadje van het hotelzwembad getrappeld. We namen een balletje mee om te gooien. De eerste keer dat dat gebeurde ging dat over de rand van het hoteldak, die waren we dus kwijt.

Vandaag met de groep naar de Witte wolkenheuvels. Met de kabelbaan (van Oostenrijkse makelij) de heuvel op, en gelukkig ook weer af. Bij de groep hebben zich Auke en Sietske, met hun Yente, gevoegd. Zij hadden de eerste week in Nanning besteed, een andere provincie voor een ander tehuis. Ook is Chris, de vader van Michael, erbij gekomen, en een Amerikaans stel dat de vorige week door Chris was begeleid. De heuvel wordt vooral bezocht door de plaatselijke bevolking, die gaat wandelen, maar ook samenkomt om te zingen en spelletjes te doen. Met muziekinstrumenten erbij vormen zich koren van meer dan 50 man en dirigent met de teksten op flipovers. En er zijn meer deelnemers aan deze tijdsverdrijvingen dan toeschouwers. We zaten net de filmen toen er 2 druppels regen vielen. Meteen ontstond een rennende volksverhuizing. Een beetje overdreven vond ik dat, als echte Hollandse jongen die dacht-ie wel wat was gewend. 2 seconden later dacht ik “Shit, mijn camara’s”. Weer 2 seconden later, al volledig doorweekt op wat leek een plek waarboven een Olympisch zwembad werd omgekeerd, de camara’s in de tas proppend, zag ik Yvon met Nick in de buggy langsrennen richting een afdak; “Shit, mijn familie” dacht ik. (Ik ben een man met pragmatische prioriteiten.) ’s Avonds met de hele boel, 14 man en 5 kinderen, in een restaurantje gegeten.

Nick vindt het niet meer zo nodig om aandacht van alleen papa te eisen of te accepteren en krijgt steeds meer door wat de signalen zijn voor gedrag. Hij vindt het ook leuk om even alleen zijn tas met speelgoed te herontdekken en lego-stukjes te gaan stapelen. Als papa even weggaat om wat papieren te regelen is er vanuit gewoonte nog even een protest, maar dat wordt steeds sneller afgeleid. Hij heeft 2 nieuwe balletjes gekregen, waarmee hij naar mama ging gooien.

• 06 Juli 2008 - 16:57

Netty:

Erik wat dacht je ik kan er niet vroeg genoeg mee beginnen (met de Bal gooien)Wie weet gaat hij later voetballen.Kunnen jullie langs de lijn staan te schreeuwen (geintje)Toevallig regend het vandaag hier ook af en toe .
    groetjes netty

• 06 Juli 2008 - 17:27

Oma Bergen:

Als Tamara er dadelijk weer bij is gaat Nick vast doen zoals zij en gaat het eten ook beter. Zegt hij al pappa?

• 06 Juli 2008 - 17:31

Pa En Ma:

Leuke foto's en fijn dat Nick zich aan allebei al een beetje gaat hechten. Tamara vond de foto met de beer erg leuk. Toen ze bij ons in bad zat bedacht ze dat dat voor Nick te diep was, dus ze is wel met hem bezig. verder gaat het prima en zullen we het stil krijgen na vrijdag. Liefs

• 07 Juli 2008 - 11:11

Henriette:

Congratulations!! Nick is so cute!! You all look very happy together.Best wishes to the family.

• 07 Juli 2008 - 13:35

Ton En Dorien:

We staan al in de stijgbeugels om naar Schiphol te gaan.

• 08 Juli 2008 - 13:09

Bert:

Mooie verhalen weer van jullie Eric & Yvonne! Heb je trouwens je batje nog meegenomen Eric, want je kunt natuurlijk in je spaarzame (?) vrije uurtjes best even gaan trainen met de plaatselijke kampioen...