Moesonregen op Shamian Island - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu Moesonregen op Shamian Island - Reisverslag uit Guangzhou, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu

Moesonregen op Shamian Island

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Eric en Yvonne

29 Juni 2008 | China, Guangzhou

Vanmorgen werden we laat wakker en moesten ons haasten voor het ontbijt.
Om 09:30! Uitgeslapen na lange tijd en voor zeer korte duur! Na het ontbijt vertrok een ouderpaar met onze Nederlandse begeleidster naar Nanjing. Over een week zijn ze weer terug met dochter om de rest van de procedure gezamelijk af te ronden.

Na het ontbijt zijn we een verkennend rondje gaan maken op het eiland, maar het is hier niet erg groot. Wel zijn er een aantal leuke winkeltjes en afdingen is ook hier een sport.
Erg leuk om te doen en wanneer je het goed doet dan krijg je nog complimenten ook.
Shamian blijkt ook erg in trek voor stelletjes die trouwen en er graag foto’s laten maken.
Zo kwamen wij er verschillende tegen, bruidjes die hun jurk omhoog hielden en bruidegommen die in allerlei houdingen gedirigeerd werden. Gelukkig scheen ’s morgens de zon nog een beetje. Na de middag braken er buien uit met onweer en dat waren geen kleine buitjes. Gelukkig zijn de wegen schoon en lopen wij overwegend met open schoenen, dus paraplu op en soppen maar. Tussen de middag lekker geluncht met natuurlijk rijst, maar je kunt hier ook hamburgers en patat krijgen. Er komen op het eiland veel Amerikanen en Europeanen dus het eten is in sommige restaurants aangepast. Je kunt hier op het eiland overigens ook kiezen voor restaurants waar je vis, watertorretjes, oesters, kikkers en kreeften levend kunt zien en er je maaltijd van kunt samenstellen. Even in de pan, en eten maar. Ook slangen worden hier gegeten en die schijnen naar kip te smaken.

Omdat het de rest van de dag bleef regenen en wij geen zin hadden om binnen te blijven zijn wij de brug die het eiland met de rest verbind overgestoken en kwamen terecht in een wijkje waar voornamelijk etenswaren, veelal in gedroogde staat verkocht wordt.
Verder ook wat stalletjes en winkeltjes waar je kunt eten, maar of dit nu zo verstandig is.
Na onze 1e verkenning buiten het eiland, waren we toe aan een douche en hebben we even onze ogen dicht gedaan. Om 09:00 aan tafel in een wel erg stil restaurant.
Nog even langs bij de Toko op de hoek voor water en wat snacks en met deze regen is het filmkanaal geduldig. Morgen om 14:00 vertrekken we naar de overheidsinstantie die de overdracht van onze kleine man regelt. Spannend, maar we zijn er klaar voor!

• 29 Juni 2008 - 17:52

Oma Bergen:

Oma wenst jullie veel liefde en geluk met jullie zoon en hoopt jullie snel weer gezond thuis te zien. Ik denk aan jullie.

• 29 Juni 2008 - 17:55

Netty:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Mooi hotel kunnen jullie een beetje uitrusten hebben jullie hard nodig.Wij zijn vandaag bij ma en pa geweest tamara heeft het goed naar haar zin,ze had haar mooie nieuwe schoenen aan in haar lievelingskleur.Morgen is het een spannende dag we kijken uit naar het volgende bericht.
    groetjes jaap en netty

• 29 Juni 2008 - 18:00

Pa En Ma:

Ondanks de regen toch wel een leuk dagje en dan morgen de grote dag. Sterkte, want het is toch wel spannend. We denken aan jullie en kijken nu al uit naar de berichten.

• 29 Juni 2008 - 18:35

Dieuwke En Marco:

Oei, wat spannend nu het zooo dicht bij komt. Ik hoop dat jullie vanacht nog een beetje kunnen slapen. Heel veel sterkte morgen, wij leven met jullie mee en wensen jullie heel veel liefs en goeds. Ik ben benieuwd naar de naam.
    Knuffels van Dieuwke

• 30 Juni 2008 - 08:11

Toni:

Hi,

fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een beetje bijgekomen? Nog even...wel spannend hoor..

groetjes

• 30 Juni 2008 - 12:20

Suzanne:

Gelukkig nog uit kunnen slapen, want dat kunnen jullie de aankomende tijd vast vergeten:)
    Super dat het nu eindelijk bijna zo ver is! Overigens hebben Jasper zijn ouders wel eens slang gegeten en het schijnt inderdaad naar kip te smaken, zij vonden het lekker:)
    Veel plezier en geluk!

• 30 Juni 2008 - 14:16

Bernadette:

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Heel veel succes met het ophalen van jullie kleine mannetje! We zijn erg benieuwd naar de naam?!

Liefs Bernadette en Pascal

• 30 Juni 2008 - 14:20

Danielle:

Leuk dat jullie weer een waarbenjij bij houden, zo blijven we toch op de hoogte! we zijn beniewd naar het nieuwe familie lid! xx