Aankomst Wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu Aankomst Wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van Eric en Yvonne Kervezee - WaarBenJij.nu

Aankomst Wuhan

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Yvonne

02 November 2005 | China, Wuhan

Dinsdag 1 nov 14:00 opgehaald door de taxi naar Schiphol. Om 15:45 verzameld met de 7 koppels in de vertrekhal. Gabri ving ons daar op. Gabri is zelf adoptieouder en heeft een hobby: het begeleiden van adoptieouders. Hij blijft de komende 2 weken bij de groep en verzorgt alle reizen, hotels etc. Ook "mentale" ondersteuning indien gevragd. De vlucht naar Peking verliep voorspoedig. We hadden "Pearl class" geboekt, een niveau tussen toerist en business. Meer beenruimte, maar kon niet uitstrekken. We hebben uiteindeijk geen van tweeen geslapen. In Peking voegde "Chris" zich bij de groep. "Chris", een Chinees, zal de procedure bewaken bij de instanties de komende weken. We zijn er nog niet uit, maar volgens mij doet hij dit werk full-time. Na het begeleiden van 1 of 2 groepen voor 2 weken elk achter elkaar gaat hij weer een week naar zijn vrouw en dan een week naar zijn familie. De overstap in Peking duurde 3.5 uur. We hebben toen bij Kentucky Fried Chicken de cultuur gesnoven. Vliegkaartjes moesten ter pleke worden gekocht. Eerst wisselen naar Yuans, dat duurde lang door het gebrek aan automatisering. In Wuhan stond een bus klaar. Alles moeten we zelf betalen, maar dan zie je wat de prijzen zijn. Een Yuan is ongeveer EUR 0,10. De gereserveerde bus met chauffeur naar het hotel duurde 50 min. en kostte de groep van 14 700 Yuan. Het was al 18:00 toen we in Wuhen aankwamen, dus al donker. We hebben wel gemerkt dat het een grote stad is. Ik heb eerder gehord dat er 7 milj mensen wonen, weet niet of dat waar is. Die 50 minuten hebben we dwars door Wuhan gereden op een 8-baans straat met parallel daarnaast 2 of 4 banen voor bestemmingsverkeer en fietsers. We zullen daar wel meer van gaan zien.

Het hotel is goed. 4 sterren volgens Europese maatstaven. Kamer ruim en comfortabel. Luxe eetmogelijkheden en internet. Een houten kinderbedje op de kamer.

Reis duurde voor ons uiteindelijk 24 uur tussen taxi en hotel. In China is het 7 uur later. Temp in Wuhan is momenteel overdag hoger dan 15C.

De procedure wordt iets aangepast. Morgen, donderdag 4 nov, zullen we het kind ophalen van het kantoor van Civil Affairs. De groep verzamelt zich daarvoor om 09:30 in het hotel. Er hoeven dan alleen wat aanvraagformulieren ingeleverd te worden, in plaats dat de hele procedure uitgevoerd moet worden. Het resterende deel van de procedure-start wordt op vrijdag afgerond. Het kind blijft gewon bij ons, we hebben morgenmiddag dus voor onszelf: luiers kopen, wat passende kleding, eten etc.

De organisatie heeft uit ervaring aangegeven dat er de 1e dag niet teveel van het kind verwacht moet worden. Het kan zelfs zijn dat eerst maar 1 ouder wordt "geaccepteerd". De 2e week zal het waarschijnlijk de ouders al achterna willen lopen (als ze het kan).

(Ik ben niet tevreden over het toetsenbord, de toetsen werken niet zo goed)

• 02 November 2005 - 14:03

Aschwin:

Succes morgen met de eerste luiers ;)

WUHAN: Population: 7.16 million. Urban Population: 4.86 million. Area: 8,467 sq. km

祝好运

• 02 November 2005 - 15:58

Gordon:

Wat een onwijs leuk verhaal!

Heel spannend. Succes morgen!

Groeten, Gordon en Vanessa

• 02 November 2005 - 20:37

T.tenwolde:

Fijn dat jullie er nu zijn
    ben er steeds mee bezig geweest. veel liefs van Oma.

• 02 November 2005 - 20:54

Bert:

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen! Heel veel succes en geniet ervan! Groet, Bert

• 02 November 2005 - 23:27

Ton En Dorien:

Het duurde even voor we het door hadden, maar nu we het gevonden hebben leest het als een roman. We zullen het dagelijks volgen.

• 03 November 2005 - 07:35

Bert:

Hoi Eric & Yvonne, willen jullie aub emailadres b.de.vries@ponl.com aanhouden? Succes verder!

• 03 November 2005 - 07:38

Rebecca:

Succes vandaag!

• 03 November 2005 - 07:39

Rebecca:

Succes vandaag!

• 03 November 2005 - 07:54

Marco En Dieuwke:

En dan nu "eindelijk" Papa en Mama.
    Succes en geniet ervan.

• 03 November 2005 - 08:20

Herman Hessing:

Heeeeeeel veel succes toegewenst vanuit Nieuwerkerk a/d IJssel. Ik heb mijn e-mail adres achtergelaten zodat ik een beetje op de hoogte blijf van jullie avontuur.

Groeten Herman